Page 9 - hel avis mai
P. 9
Fremtidens utfordringer for kjøretøymiljøene krever langt mer ressurser enn det de to
organisasjonene i dag har hver for seg. Et samarbeid vil derfor styrke organisasjonenes evne til å
kunne jobbe for sine medlemmer og deres formål. Dette skal blant annet skje gjennom:
- At man samarbeider i og om myndighetssaker, som er relatert til kjøretøyspørsmål.
- At man engasjerer seg for hverandre.
- At man opptrer felles på utvalgte treff, utstillinger, arrangementer og klubb-besøk.
AMCARs oppmykning i formålsparagrafen om å omfatte hele bilhobbyen og LMKs oppmykende
definisjon om motorhistorisk og bevaringsverdig, har banet vei for et tettere samarbeid mellom to
ideelle organisasjoner til det beste for egne medlemmer av norske entusiast-, hobby- og
motorhistoriske kjøretøyklubber i Norge. Samarbeidet gjør AMCAR/LMK til Norges suverent største
bilorganisasjon for hobbykjøretøy og Norges nest største bilorganisasjon – uansett kjøretøygruppe.
President i AMCAR, Tore Tøtdal, uttaler om samarbeidet:
«Det er svært gledelig at AMCAR og LMK etter mange år har funnet sammen igjen, og inngått et
formelt og forpliktende samarbeid. Interessene de to organisasjonene representerer har felles
utfordringer, både når det gjelder utøvelse av disse interessene og når det gjelder rekruttering. Et
godt og konstruktivt samarbeid mellom AMCAR og LMK er et svært viktig bidrag til en positiv
utvikling for norsk kjøretøyhobby og -historie.»
Styreformann i LMK, Torbjørn Evanger uttaler om samarbeidet:
«Et hvert samarbeide må basere seg på gjensidig respekt og tillit mellom organisasjonene. Det føler
jeg vi har oppnådd underveis, jeg ser derfor fram til et konstruktivt og godt samarbeid, til beste for
våre medlemmer»