Page 9 - hel avis juni
P. 9
• Dersom man i perioden frem til 15. juni forventer at den lokale cruisingen overstiger 50 biler,
anbefaler AMCAR at arrangementet godkjennes av politiet.
• Inviteres det til en åpen cruising for et større antall kjøretøy, anbefaler AMCAR at kjørerute og
eventuelle stoppe-plasser godkjennes av politiet.
• AMCAR anbefaler at Cruising arrangementer oppløses når man passerer et gitt punkt på ruten –
slik at man ungår å lage et «biltreff» på en avsluttende stoppe-plass. Før oppstart av cruisingen
oppfordres deltakerne til å kjøre hjem etter endt arrangement, dette for å unngå forsamlinger
man ikke har kontroll på.
• På rebusløpene får deltakerne tildelt et ark med oppgaver når de ankommer arrangementet,
og kjører deretter fra post til post og løser oppgavene uten å gå ut av bilen. På siste post levers
oppgaveskjemaet til arrangøren, og resultatene annonseres via klubbens nett og facebook-sider.
Ingen premiering, kun et tilbud til aktivitet!
• Dersom man ikke overstiger 50 personer på rebusløpets poster frem til 15. juni, kan postene anses
som egne arrangement - noe som muliggjør at deltakeren kan gå ut av bilene på postene. Det er
særdeles viktig at oppgavene kan løses uten at deltakere er i fysisk kontakt med oppgavene.
• Skal man gjøre større arrangementer som Drive-in kino, Drive-in konsert, eller lignende, må
tillatelse fra politi og kommunelege innhentes, så fremt arrangementet overstiger 50 personer
frem til 15. juni, og deretter 200 personer.
• Ved større arrangementer som Drive-in kino og konserter, skal det fremgå av annonseringen hvor
mange kjøretøy/personer arrangementet er åpent for, pris, betalingsmåte, når portene åpner,
planlagt arrangements-start og slutt.
• Uansett arrangementstype og størrelse, må man som arrangør ha tilstrekkelig med funksjonærer -
for å påse at klubbens kjøreregler og gjeldende smittevernregler overholdes.
• Felles for alle arrangementer: Det må komme frem av arrangements-annonsene hvilke kjøreregler
man har lagt for arrangementet iht. smittevern!
Følgende kjøreregler for arrangementet må komme frem av invitasjon/annonsering
• Dersom man er flere deltagere i kjøretøyet, må disse være fra samme husstand.
• Man skal primært ikke forlate kjøretøyet under arrangementet, dersom arrangementet overstiger
50/200 personer.
• Toalett-besøk må gjøres i forkant av arrangementet, hjemme hos deg selv.
• Inntak av alkohol i bil under arrangementet er forbudt!
• Er du syk, eller i karantene; Hold deg hjemme.
Kjøreregler for Drive-inn kino og konserter
• Tomgangskjøring skal unngås.
• Lyden fra forestillingen sendes via FM-nettet.
• Dobbeltsjekk at radioen din fungerer og at du kan motta signaler via FM nettet.
• Sørg for at bilen har fulladet batteri. Er du usikker på batteriets kapasitet oppfordres du til å
medbringe ekstern radio med FM-mottaker med eget batteri.
• Kjøretøyene skal stilles opp med 1 meters mellomrom.
• Informasjon vedrørende bruk av nød-toalett, dersom dette forefinnes.
• Trenger du assistanse sett på varselblink, og en vakt vil oppsøke deg.
• Max hastighet på inne på området 10km/t.
• Følg vaktenes instrukser både før, under og etter forestilling.
• Du kan forlate plassen om nødvendig, men tilkall først vakt og følg instrukser.
• Ikke sett bilen i bevegelse før du får beskjed.
• Løsne sikkerhetsbelter når du har parkert, og husk å feste de igjen før du skal kjøre ut.
• Inntak av alkohol i bil under arrangementet er forbudt!
• Ved brudd på retningslinjer kan bilen og alle passasjerer bortvises fra arrangementet uten
mulighet for refusjon.
PS! Vi minner om at det finnes gode løsninger for påmelding og forhåndsbetaling i StyreWeb