RESTAURERING AV FAIRLANE 500 4D HT
SIDEN BLIR OPPDATERT ETTER FREMDRIFT
EIER JOHN EILERT & ELSE ERICHSEN
INNKJØP
SAMLING AV DELER
ALLE DELENE VI FANT ER SAMLET
ET OVERBLIKK OVER HVA SOM MÅ GJØRES
ALLE 4 DØRENE VAR VEKK, DETTE VAR IKKE SÅ LETT Å FÅ TAK I MEN FANT EN 1957 FAIRLANE MED SKJULT STOLPE PÅ E-BAYEN, DØRENE TIL DENNE SKULLE I FØLGE HOLLANDER BOKEN PASSE HVIS VI SKRUDDE AV VINDUSRAMMER,
LITT SPENNENDE VAR DET MEN DET PASSET UTMERKET. motoren er en
Y-block 292 eller 272 cid motor med 3 giret manuell, starter og går greit. er det noen som TRENGER 1957 FORD FAIRLANE DELER TA KONTAKT
RING JOHN EILERT TLF 404 13 218
1957
1957
1957
1957
GIRKASSEN EN CRUISEOMATIC SER GREI UT MEN VI PAKKER DEN OM
MED NYE CLUTCHER OG PAKNINGER
MOTOREN BLE BORET OG OVERHALET FOR 25 ÅR SIDEN
MEN VI MÅ GJØRE NOE, DEN BLIR LINJEBORRET OG RÅDER
BLIR NORMALISERT DET BLIR MONTERT NYE KAMLAGER,
STEMPELFJÆRER, VEIVA BLIR POLERT OG NYE RÅDE OG RAMME
LAGER, KAM, REGISTER OG DEN BLIR GJORT KLAR
TIL BLYFRI BENSIN
EN MASSE RUST
EL ANLEGGET SER IKKE BRA UT MÅ LAGES NYTT
OJOJOJ
RUST OG ATTER RUST DET ER BARE Å FÅ DEN I JIGGEN,
LETTERE Å JOBBE MED NÅR DEN KAN VENDES SIDE VEIS
DA ER DET VEL BARE Å BEGYNNE DA, FIKK TAK I NOEN FERDIGE KAROSSERI DELER, GULV PANELER, UTVENDIG KANALER, BAKSKJERM, DELER AV KOFFERT SAMT NOEN DETALJER
GULVET OG TUNNELEN FREMME ER FERDIG
MÅ LAGE NYE BÆREBJELKER
DET GÅR JO LITT FREMOVER MEN IKKE SÅ FORT
HER ER BJELKENE FREDIGE OG GULVET BEGYNNER
Å BLI HELT
MYE ARBEID Å FÅ DET TIL ORIGINALT
BAK
NÅ ER DET KOFFERT OG HJULHUS INNERSKJERM BAK
RESERVEHJULHOLDERER ER IKKE DET LETTEST Å FORME TIL NEI
CA 4 DAGER
OVERFLATE RUST DETTE SKAL BLI FJERNET I SYREBADET
KAROSSERIET ER NÅ FERDIG SVEISET OG BLIR SENDT
TIL SYREKOKING HOS ASKER & BÆRUM BS TEKNIKK. BILEN
SKAL DA BLI HELT BLANK OG DETTE SKAL VÆRE MYE BEDRE
ENN Å SANDBLÅSE VI FÅR SE. DU KAN LESE MER OM
DETTE PÅ WWW.BS-TEKNIKK.NO
DØRENE ER OGSÅ RUSTENE OG TRENGER LITT ARBEID DETTE
BLIR GJORT MENS KAROSSERIET ER I OSLO
FLERE BILDER FØLGER
MOTOREN ER FERDIG LINJEBORET VEIV PÅ PLASS
LITT MONTERING GJENSTÅR
NÅ ER DET PENT VEL
RAMME BEGYNNER Å TA FORM ALLE LEDD OPPHENGSLEDD O.LIGN.
BLIR SKIFTET UT
MOTOR OG GIR PÅ PLASS I RAMMA
HER HAR KAROSSERIET BLITT SYREBEHANDLET
ENESTE SOM ER LITT TRIST ER AT TAKET INNVENDIG IKKE BLE
SYREBEHANDLET
DEN MÅ VI PUSSE MANUELT EGENTLIG MYE JOBB MEN HVA
GJØR VI IKKE FOR FORDEN
BLANK Å FIN
NÅ SER DET SNART UT SOM EN BIL
ETTER SYREBEHANDLINGA ER DET EN DEL SOM MÅ SVEISES PÅ NYTT
UTRULIG HVA SOM KOMMER FRAM NÅR DET BLIR SÅ RENT
ETTER LITT SVEISE ARBEID SKAL VI TINNE LITT,
VI MÅ DRA OVER ALLE SKJØTER MED KARROSERIKITT
SÅ GRUNNER VI DEN
HER ER DET GRUNNET OG KITTET
ETTER GRUNNING BLIR DEN LAKKET
DEN ORIGINALE LAKKEN ER GULFSTREAM BLUE (CODE M 42121)
VI MÅ FÅ TAK I DENNE SÅ VI FÅR TATT TORPEDOVEGGEN
FØR VI SETTER KAROSSERI PÅ RAMMA
SØRLIE BILLAKKERING HALDEN JOBBER MED SAKEN
DETTE TOK TID, DET VAR INGEN SOM KLARTE Å FÅ TAK I LAKKEN I NORGE
MEN VI KLARTE DET I USA
HER ER TORPEDOVEGGEN LAKKET OG VI ER KLARE TIL Å SETTE
KAROSSERIET PÅ RAMMA
HER ER KAROSSERIET MONTERT DET SER PENT UT DA
VI SKAL NÅ SANKE DIV DELER (EL ANLEGG OL) I SOMMER OG BILEN BLIR STÅENDE TIL HØSTEN